tisdag 7 december 2010
Kap 16 - Distribution
En distibution kan man säga är vägen från att en vara är tillverkad till att den är hos kunden. Det finns många olika vägar man kan gå beroende på vilket företag man är och på vilket sätt man vill sälja sin produkt till kunden. I vårat företag "Matstudenterna UF" vill vi först och främst inrikta oss på att sälja kokböckerna genom att personligen göra försäljningar. Dvs en detaljhandel. En detaljhandel går ut på att man säljer "över disk", man säljer dirket till kunden.Vi tycker att det är den bästa försäljningstekniken för vår produkt eftersom vår kokbok inte är en massförsäljning som man bara kan sälja hur som helst. Eftersom företaget inte har den bästa ekonomin får vi genom detta sätt också bra reklam genom ett bra ryckte. När kunden känner att de har fått en bra service och respons för denne det vidare till bekanta som på så sätt blir intresserade.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
...rykte...
SvaraRadera